Wednesday, December 28, 2011

APABILA RAJA KATAK SUDAH PERASAN DAN SYOK SENDIRI

Ibrahim al-kataki dari Pasir Mas mungkin kecewa benar bila Dr Hassan Ali menolak mentah-mentah pelawaan dia untuk sertai PERKOSA.  Sebelum ini berselera benar raja katak Pasir Mas ni mahu meminang Dr Hassan Ali kerana melihatkan seolah-olah Dr Hassan Ali akan berputus arang dengan PAS.
alamakkk...katak terbalik la plakkk...

Malangnya, Dr Hassan Ali walaupun dikatakan tidak secerdik mana bila beliau pernah menentang konsep Negara Berkebajikan PAS, tetapi Dr Hassan Ali tidaklah sampai ke tahap tolol macam Ibrahim alkataki serta juak-juak di dalam PERKOSA itu.

Paling melucukan. Ibrahim alkataki ini perasan dan syok sendiri orangnya.  Dia perasan dialah pejuang Malayu Islam dan pejuang raja-raja terulung dalam abad ini.  Bukankah sebelum ini Ibrahim raja katak ini pernah menaja sendiri satu anugerah atas nama `Anugerah Ibrahim Ali' untuk dinobatkan kepada yang layak diberi anugerah itu di sebuah Pusat Pengajian Tinggi?  Memalukan, anugerah yang beliau cipta sendiri itu `dicampakkan' saja oleh Pusat Pengajian berkenaan.  Siapa yang mahu memakai anugerah raja katak?  Buat malu je adalah.

Di dalam isu Dr Hassan Ali, kita lihat apa yang beliau sebut betapa perasannya raja katak Pasir Mas yang menenggek di atas kerusi PAS itu.  Katanya di dalam Malaysiakini, "Saya straight forward. Jadi masa akan memberitahu perkara sebenar sama ada Dr Hasan Ali adalah hero untuk Malay-Muslim atau Raja-raja melayu atau tinggal Ibrahim Ali seorang sahaja."

Ayat `tinggal Ibrahim Ali seorang sahaja' itu yang meloyakan tekak.  Mungkin itu adalah kata-kata seorang yang tengah `buang tabiat' menunggu masa untuk dikapankan di Pasir Mas di dalam PRU akan datang.  Itu pun kalau dia masih ada telor.

Sunday, December 18, 2011

BACA BLOG PRO UMNO INI MAKI HAMUN PEMIMPIN UMNO.....CANTEEEKKKKK!!

Bendera yang memaparkan gambar Najib diturunkan oleh pelajar bangsat..
BENDERA yang memaparkan gambar Presiden UMNO dan Perdana Menteri Najib Razak diturunkan. Satu tindakan paling biadap dan kurang ajar dilakukan oleh palajar-pelajar yang menggelarkan diri mereka BEBAS. Apa ahli UMNO dan orang UMNO buat?Presiden mereka dihina sedemikan rupa?Bacul sangatkah hingga biarkan sahaja bendera yang menjadi lambang institusi KePresidenan parti iini dibiarkan dipijak maruahnya oleh anak-anak haram ini.

Di mana kejantanan Pemuda UMNO Malaysia?Pelajar yang biadap,kurang ajar boleh menceroboh masuk di Aras 4 Bangunan UMNO takkan mahU dibiarkan begitu sahaja?Dasar pelajar bangsat ini sebegini bukan boleh dibiarkan dan apa kena mengena AUKU dengan UMNO?Jelas mereka ini adalah pelajar yang tidak mengenang budi dan tidak patut dibiarkan hidup.

Mana suara Timbalan Presiden,Naib-Naib Presiden,Ketua Wanita,Ketua Pemuda,Ketua Puteri?Baculkah semuanya? Tidak cukup menurunkan bendera yang berlatarbelakangkan gambar PM Najib, puak-puak bangsat ini melaungkan supaya Najib letak jawatan.Ini tidak semudah mereka lakukan kalau tidak ada dalangnya.

Haramjadah Timbalan Menteri Pengajian Tinggi ini yang dilihat seperti bersekongkoi dengan anak-anak bangsat ini.Terrsenyum bagaikan pemimpin yang paling celaka yang pernah UMNO lahirkan. Presidennya dihina sedemikan rupa tapi beliau boleh tersenyum macam sial menerima memorandum anak-anak haram ini.

Presiden dihina tapi Saifuddin boleh senyum...
Kenapa Saifuddin jadi bangsat seperti pelajar-pelajar bangsat ini?Siapa yang bagi mereka jalan ataupun buka pintu untuk masuk ke dalam rumah UMNO dan menghina sedemikan rupa?Saifuddinkah talibarutnya?

Kita cabar kepimpinan UMNO di semua peringkat.Kalau tidak ada tindakan,mereka semua tidak layak untuk jadi pemimpin UMNO dan menjaga maruah UMNO.Dan kepada Saifuddin,jelaslah kamu pun sama bangsatnya dengan pelajar-pelajar itu.
 

Friday, December 16, 2011

MANA SATU LEMBU, MANA SATU BIAWAK ? KELAKAR GILA PUAK UMNO NIH...

ISU BIAWAK HIDUP - SYED ALI ALHABSHEE DISERANG PENYOKONG SHARIZAT! [BERGAMBAR]

Hanya kerana mendesak Sharizat supaya meletakkan jawatan ekoran skandal NFC yang melibatkan wang rakyat sebanyak RM250 juta...

Ketua UMNO Cheras,Datuk Wira Syed Ali Alhabshee telah diserang oleh penyokong Sharizat...

UMNO yang sememangnya terkenal dengan budaya samsengnya telah bertindak secara samseng bagi mempertahankan Sharizat yang penuh dengan skandal penyelewengan wang rakyat...

Sudah jelas keluarga Sharizat yang tidak pernah menternak lembu telah diberikan projek ternak lembu fidlot dan mendapat pula pinjaman mudah sebanyak RM250juta..
itu pun masih nak pertahankan lagi..?

Mungkin penyokong Sharizat tak faham,kalau bukan kerana Sharizat tu menteri dan juga Ketua Wanita UMNO,dapat ke keluarga dia Projek ratusan juta seperti itu..?

Mari kita tengok adegan samseng vs samseng ni.. 
 









Dalam pada itu..
Syed Ali yang merasakan serangan itu dibuat ekoran daripada kenyataan beliau yang mengatakan UMNO "memikul biawak hidup" dalam isu NFC ini menjelaskan bahawa...

Maksud ‘memikul biawak hidup’ adalah ditujukan kepada isu Perbadanan Fidlot Nasional (NFC) yang kini menjadi pertikaian umum dan bukannya ditujukan kepada Shahrizat Abdul Jalil...

Beliau membuat penjelasan tersebut mungkin kerana bimbang diserang lagi oleh penyokong Sharizat ataupun takut ahli UMNO yang lain membenci beliau...

Beliau menambah "isu NFC yang mana jika tidak diselesaikan maka selagi itulah rakyat akan menunding jari kepada kerajaan kononnya melindungi Shahrizat yang mana suaminya, Dr. Mohamad Salleh adalah Pengerusi Eksekutif NFC.."

 “Maka,sudah tentulah pada anggapan saya rakyat akan menyalahkan Perdana Menteri dan Timbalannya kerana memikul isu NFC seperti memikul biawak hidup. Bukannya peribadi Shahrizat,” jelasnya lagi..

Menurut beliau lagi..
“Saya bercakap berkisar tentang isu NFC yang kini menjadi bualan rakyat, malah pihak pembangkang juga menuduh pelbagai penyelewengan berlaku dan menyalahkan kerajaan, bukannya saya tujukan kepada Shahrizat secara peribadi,” tegasnya.

Dalam satu komen yang dilihat sebagai mahu mengambil hati Sharizat dan juga penyokong-penyokong Lembu Fidlot,Datuk Wira Syed  Ali Alhabshee menegaskan..

“Saya adalah orang yang paling menghormati kaum wanita, sebab emak saya adalah wanita, malah wanita merupakan elemen penting dalam kehidupan manusia,” tegasnya.

kah..kah..kah...
kena gertak dengan orang Sharizat pun dah takut...
terus mengaku sayang dan hormat wanita...
ke terpengaruh dengan filem "Ombak Rindu" tu...
he..he..he..

sumber gambar : terengganu kini

Wednesday, December 14, 2011

Fitnah II: Tuduhan pendakwa raya tak berasas, kelirukan mahkamah

( Oleh : Ahmad Fadli )

 

KUALA LUMPUR 13 Dis: Peguam Sankara Nair berkata, pendakwa raya kes Fitnah II masih gagal membuktikan tuduhan mereka terhadap Ketua Umum KEADILAN, Datuk Seri Anwar Ibrahim.
Sebaliknya, kata Sankara, pendakwa raya memilih untuk membuat tuduhan tidak berasas terhadap saksi pakar pembelaan dan mengelirukan mahkamah.

“Mereka masih belum memenuhi beban pembuktian yang terletak di atas bahu mereka.  “Mereka buat beberapa tuduhan terhadap saksi pakar kita dan mengelirukan mahkamah.  “Itu tidak betul dan kita akan bidas hari Khamis ini,” kata Sankara sejurus mahkamah ditangguhkan sebentar tadi.

Perbicaraan Fitnah II kini memasuki peringkat penggulungan hujah.

Semalam, ketiga-tiga peguam Anwar termasuk Karpal Singh dan Ramkarpal Singh menggulung hujah mereka.  Hari ini pula adalah giliran pasukan pendakwa raya diketuai Peguam Cara Negara II, Datuk Mohd Yusof Zainal Abiden menggulung hujah mereka. 

Sankara sewaktu ditanya tentang perjalanan kes setakat penggulungan ini berkata, setakat ini pasukan peguam bela berjaya membuktikan fitnah terhadap Anwar tidak pernah berlaku.  “Kita rasa kita memang ada kes dalam mempertahankan Datuk Seri Anwar Ibrahim.  “Hujah kami kuat dan kami buktikan kejadian itu tidak pernah berlaku.  “Itu pendirian kita dan tohmahan yang dilemparkan tak pernah berlaku.

“Ini semua satu konspirasi dan kami tetap tegas dengan pendirian kami,” kata Sankara penuh yakin. 
Selesai penggulungan petang tadi, Hakim Datuk Mohamad Zabidin Mohd Diah menetapkan Khamis, 15 Disember jam 930 pagi sebagai tarikh untuk peguam bela membentangkan bidasan kepada hujah.

Short URL: http://www.keadilandaily.com/?p=24312

Tuesday, December 6, 2011

APEK TAK POTONG LANCAU, JANGAN HINA ISLAM OK

Apabila aku baca tulisan kat SINI, menyirap darah aku dibuatnya.  Aku nak bagitau satu je kat apek haramjadah kaki betina ni, " Apek...kalau Lu punya `lancau' pun talak potong, Lu jangan hina-hina Gua punya agama ok".

Kalau dengan apek tua tak sedar diri yang kulup ni aku dah menyirap darah, bertambah menyirap darah aku kat kawan dia Umporno yang sekutu dengan dia tu.  Apa Umporno ni buat bila apek tua bangka ni merapu hina hukum Islam?  Korang boleh pandang je ke?  Kalau dulu dengan Karpal singh, bukan main lagi puak-puak Umporno ni menyalak siang malam bertahun-tahun.  Tapi, bila si apek kaki zina ni hina hukum Islam dengan mendakwa jika Hukum hudud dilaksanakan maka ekonomi hancur, korang boleh tersengeh-sengeh?  Korang pun sama kulup cam apek tua ni ke?

Sekarang jelas, Umporno ni tak pernah ikhlas pun tentang Islam.  Mereka cuma nak keuntungan politik je selama ini.  Sekarang, siapa jadi lembu selain dari lembu Shahrizat?  Korang lah yang pegang keris tak bersarung, hunus tiap-tiap tahun atas pentas korang macam Pendekar sangat, tapi dengan apek nak mampus sekor ni pun korang kecut telor.....

Saturday, November 26, 2011

ADUKA TARUNA - TAK PAYAH COVER LA BEB, NGAKU SALAH JE !!

Apa masalah ko Aduka Taruna?  Aku baca tulisan ko di SINI.  Bila ko buat tuduhan kat Ketua AMK yang kononnya mahu gunakan perhimpunan BERSIH 3.0 untuk bela nasib Anwar berpandukan laporan Malaysiakini, bukan main lagi ko hentam Shamsul.  Tapi bila Malaysiakini betulkan laporan dia, ko pulak kata berapa Anwar bayar kat wartawan Malaysiakini...

Aduka Taruna

Ko tak biasa ke dengar Malaysiakini selalu betulkan laporan yang mereka siarkan?  Habis tu, semua pembetulan oleh Malaysiakini tu kena bayar ke?  Ko jangan jadi bodoh sangat Aduka.  Kalau Malaysiakini dah buat silap, dia betulkan balik laporan dia, ko pun patut la betulkan laporan ko yang silap tu.  Mengapa ko pusing pulak kata Anwar yang bayar?  Pasal tu la asyik suka `langgar' orang....lama-lama kepala otak ko pun jadi bengap....semua orang salah, ko je la yang betul...Memang patut pun ko kena `sebijik' kat Rusila dulu...

Aku pun mulanya mahu tulis gak nak kutuk Ketua AMK kalau benar dia nak gunakan BERSIH 3.0 itu untuk Anwar.  Tapi, aku tak lah sebodoh ko Aduka....nak langgar semua orang.  Aku siasat dulu betul ke tak.  Sebelum Malaysiakini betulkan laporan tu, aku dah tahu awal dari kengkawan aku yang dok dengar apa yang Sam cakapkan....memang lari dari apa yang Malaysiakini laporkan awalnya.  Jadi, memang patut pun Malaysiakini betulkan yang salah tu.....

Ko punya nak cover malu...ko tuduh pulak Anwar yang bayar kat Malaysiakini supaya betulkan laporan tersebut.  Ko pun tulis, ada kawan ko wartawan Malaysiakini yang bagitahu Anwar call supaya laporan tersebut dibetulkan.  Ko jangan nak bodohkan orang la Aduka.....Apa standard Anwar nak bayar wartawan Malaysiakini?  Selama ini pun banyak gak laporan Malaysiakini yang hentam Anwar disiarkan, mengapa Anwar tak nak bayar supaya ditarik balik? 

Aku rasa elok ko tarik balik la tuduhan ko tu....takde malunya nak mohon maaf kalau ko dah buat salah....kecuali ko memang bodoh sombong !!

Monday, November 21, 2011

LAWAK TERBARU ZUL KULIM, WAN AZIZAH MENANGIS DEPANNYA ?

Kelakar sungguh bila membaca kenyataan Zul Kulim dalam Malaysiakini semalam.  Dia tak mengaku apa yang didakwa oleh Dr Syed Husin Ali di dalam buku `Memoir' yang menyebut Zul Kulim minta upah untuk kosongkan kerusi Parlimen Kulim Bandar Baru bagi memberi laluan kepada DS Anwar.  Korang baca kat SINI dulu.

Dr Syed Husin telah keluarkan buku yang bercetak dan diedarkan.  Dr Syed Husin bukan bercakap mulut saja atau bercakap di dalam Parlimen yang `kebal' itu.  Jadi, sebagaimana Zul Kulim selalu cabar DS Anwar saman beliau atau Blogger yang buat fitnah, maka kali ini apa kata Zul Kulim saman Dr Syed Husin pula?  Ada berani?

Paling kelakar bila Zul Kulim ini cerita kononnya DS Wan Azizah menangis depan beliau bila DS Anwar `paksa' isterinya itu mengosongkan kerusi Parlimen Permatang Pauh untuk DS Anwar tandingi.  Punyalah haprak lawak jenaka Zul Kulim.  Semenjak bila DS Wan Azizah ini tergila-gila nak jadi Ahli Parlimen?  Dia ingat DS Wan Azizah ini macam dia yang semenjak dari PAS lagi terhegeh-hegeh nak jadi YB.  Malangnya, PAS dah tahu perangai buruk Zul Kulim dan PAS tak pernah pun teringin beliau untuk menjadi calon PAS.  Akhirnya, atas simpati DS Anwar maka beliau dipilih sebagai calon PKR di Kulim Bandar Baru.  


Busuk-busuk bangkai akhirnya terbau juga.  Akhirnya, benarlah sangkaan PAS selama ini.  Zul Kulim tidak boleh dipercayai, maka dia tercampak dari PKR.  Alhamdulillah, satu bangkai sudah hilang dari PKR.  Kita semua tahu, DS Wan Azizah asalnya bukan orang politik pun.  Semenjak DS Anwar di dalam kabinet kerajaan dulu hingga ke peringkat DS Anwar jadi TPM, DS Wan Azizah tetap `low profile' dan jarang sekali muncul di khalayak ramai.  Jauh beza dengan Bik Mama yang ada sekarang.  

Beliau mula belajar politik bila suaminya dianiayai oleh mamak bendahara.  Ketika itu, sudah menjadi kewajipannya untuk berjuang membela nasib suaminya di dalam penjara, apatah lagi ketika itu anak-anak beliau masih kecil dan mentah.  Itu mulanya DS Wan Azizah berpolitik.  Bukan dia gila jawatan politik, tetapi terpaksa demi suami tercinta.  Jika benar DS Wan Azizah ini gila jawatan, sudah lama beliau menunjukkan perangai macam Bik Mama yang bergelar `Hajjah' tu sewaktu DS Anwar menjadi orang No. 2 dalam kerajaan dulu. Jadi, di mana lojiknya kata Zul Kulim bahawa DS Wan Azizah menangis di depannya kerana terpaksa kosongkan kerusi Parlimen Permatang Pauh?

Ketawa lagi aku bila Zul Kulim sebut, dia tolak tawaran jadi Pengarah di dalam GLC Selangor yang menjanjikan elaun bulanan lebih kurang RM50, 000 sebulan.  Aduuuhh...tengok muka Zul Kulim ni korang percaya ke dia tolak tawaran tu jika betul ada?  Elaun sebanyak tu kalah gaji PM tu !! Zul Kulim kononnya tolak kerana dia berjuang atas dasar keikhlasan.....wakakakakaaaaaa...

Kalau aku, aku ambil je jawatan tu pasal aku boleh bayar hutang-hutang aku kat kawan-kawan semasa berkempen dulu.  Tak tahan telinga aku mendengar kawan-kawan merata-rata sebut pasal hutang aku.  Buat apa aku pakai kopiah `Ali Baba' kalau aku mati nanti dalam berhutang?

Orang semua tahu Zul Kulim, bahawa kerusi Parlimen Kulim Bandar Baru tu sepatutnya dikosongkan awal lagi kerana ada dakwaan kamu tak jelaskan penyata pilihanraya sebelumnya.  Sebab tu akhirnya petisyen yang dibuat oleh Umno Kulim Bandar Baru tu `selesai' di luar mahkamah sebab ada `rundingan' rahsia.  Apa rahsianya?  Rahsianya dapat dilihat sekarang di mana Zul Kulim jadi Wakil Rakyat Bebas.  Ertinya, PKR hilang kerusi itu.  Jika petisyen itu dulu dibawa ke mahkamah, maka terpaksa diadakan P/raya di situ, kompom PKR terus memegang kerusi tersebut. Hasilnya, niat mereka tercapai untuk melihat PKR kehilangan kerusi tersebut.  Masakan `free' je kot....mesti ada sesuatu di sebalik kopiah Zul Kulim.

Nampaknya semakin Zul Kulim bercakap, semakin nampak kebodohannya.  Jadi, lebih baiklah Zul Kulim baca `Memoir' Dr Syed Husin tu, dan saman beliau.  Sekali lagi kita bertanya, ada berani?  

Wednesday, November 16, 2011

EZAM SESUMPAH DAN LEMBU SHARIZAT

Kisah lembu Shahrizat dah berapa hari hangat sekarang ni.  Sampai dalam Parlimen Wakil Rakyat Umno/Bn dah tak mampu nak tepis dah pasal terang lagi bersuluh bagaimana RM250 Juta boleh dapat senang-senang oleh keluarga Shahrizat.  Bagaimana projek lembu boleh bertukar jadi bisnes hartanah?

Mana suara Senatak (Senator Katak) Ezam sesumpah?  Bisu dah ke atau dibisukan?  Rasanya kalau kes itu terjadi pada Lim Guan Eng dan keluarganya, kompom Ezam sesumpah ini akan mengajak puak-puak bengap kat Penang tu berarak macam berok di depan pejabat KM P.Pinang.  Nah, sekarang tak mahu berarak ke kat depan rumah Shahrizat?  Takut? 

Kalau takut, ajaklah pendekar cium keris si Berahim alkataki tu.  Tak pun contact sekali Zul Lembu dari Kulim tu sekali.  Nak lebih ramai pelawa Zahrain katak orang Penang tu join.  Masih tak cukup, pelawa KJ bawa sekali Bangla-Bangla yang dia bawa masa Himpunan Bersih itu hari. 

Masa mula-mula join mazhab Umno dulu, bukan main Ezam sesumpah bercakap kononnya dia masuk Umno kerana ingin menentang rasuah dari dalam.  Dari dalam mana Ezam weyy?  Dari seluar dalam Sepol ke?  Jangan ko masuk dalam seluar dalam Minah Lembu tu dah le...

Aku bukan suruh ko buat mulut cam jubur lembu, aku suruh lawan penyelewengan projek lembu lahhh!!!

Aku nak tunggu Ezam sesumpah komen je isu ini.  Apa yang aku agak, dia akan komen, " Kita kena sokong Shahrizat pasal dia dan keluarga dia Melayu....Biarlah Melayu berniaga Lembu..Asalkan jangan Cina DAP".   Hahahaha...itulah gamaknya kata-kata Ezam....Kesihan Melayu jenis tu, berniaga lembu pun tak boleh, tapi mentekedarah duit rakyat....

Ada lagi ke Melayu bodoh nak sokong Umno? 

Friday, November 11, 2011

PAPAGOMO PULA MENGAKU DILIWAT?

Blogger murahan Umporno bergelar Papagomo kononnya mahu berehat panjang dari bercerita pasal politik.  Kisahnya semua tahu, pasal dia bengang seorang Menteri dari Bn menghina dan mengkritik beliau, maka mahu merajuklah konon si kaki fitnah tegar itu.

 Anjing aku bernama `Papagomo' yang selalu lapar....

Tapi, tak sampai beberapa minggu Blogger yang dah lapar ni kembali bercerita pasal politik fitnah yang menjadi makanan rutinnya.  Mungkin dah dapat dan kenyang lah tu, tu pasal dia kembali dengan cerita fitnah dan seksnya.  Mahu bawa modal baru dah tak ada, sedangkan modal lama pun tak laku.  Orang campak dalam lubang jamban je semua kisah-kisah yang papagomo ni bikin.  Tu pasal pemimpin Umno pun dah tak harap pada Blogger makan taik ni.

Akhirnya, reka cerita lain pulak tetapi lebih bodoh dari karya fitnahnya sebelum ini.  Kali ini punyalah marah dia kat Rafizi Ramli, seorang tokoh muda dari PKR yang banyak bongkar salah laku pemimpin Umporno.  Dan, yang terbaru Rafizi dedahkan tipu muslihat di dalam isu Lembu keluarga Shahrizat.  Ini termasuk isu rumah banglo jutaan ringgit yang dibeli cash.  Rafizi juga sanggup ke tempat projek lembu kepunyaan Shahrizat kalau tak salah di Melaka.  Memang di Melaka banyak `lembu' belaan Ali ketam.  Sebab tu Umporno kuat di Melaka kerana `lembu-lembu'nya.

Oleh kerana Rafizi ni telah buat Shahrizat kantoi, maka Papagomo pun naik angin.  Sayang sungguh kat Shahrizat yang mentekedarah duit rakyat tu.  Ada apa-apa ke Gomo wehh?....

Papagomo pun karang cerita baru tentang Rafizi pulak.  Sudah tentu mangsanya mesti dikaitkan juga dengan Anwar.  Dikatakan oleh Papagomo ada skandal Anwar dengan Rafizi.  Pulak dahhhh....hehehe....semakin menjadi-jadi bodohnya Papagomo.  Ditunjukkan dalam blog dia gambar Anwar sewaktu menjadi Menteri Pelajaran menyampaikan Sijil kepada Rafizi yang waktu itu sedang belajar.   Dapat je gambar tu, apa lagi lah si Papagomo. Maka, berjelalah karangannya untuk mempamirkan kebodohan beliau. 

Wahai si Papagomo, sedangkan video yang bergerak tu pun rakyat campakkan ke dalam tong taik, ini kan pula sekeping foto mengambil sijil.  Apa la bodohnya Blogger Umporno mahu mengampu sehingga ke tahap itu?  Kenapa ko tak ambik gambar Anwar bergambar atau bersalam dengan Mufti sewaktu Anwar dalam kerajaan dulu?  Pas tu, ko ceritalah yang Mufti tu pun ada skandal dengan Anwar.....hahahahaaa....

Nasib baik Anwar tidak pernah bergambar dengan Papagomo.  Kalau lah ada, kompom Papagomo akan mengaku dia juga diliwat oleh Anwar....kahkahkahkah....

Wednesday, November 2, 2011

SHABERY CHEEK `KENA SEBIJI' OLEH YB ELI

  
Harakahdaily   
 
SHAH ALAM, 1 Nov: Kerajaan Selangor langsung tidak terlibat dalam penganjuran program realitiThe Challenger Muay Thai yang melibatkan peninju Israel, kata Exconya, Elizabeth Wong (gambar).

Beliau mengulas dakwaan Menteri Belia dan Sukan, Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek kononnya kerajaan negeri terlibat dalam kemasukan peninju Israel, Ilya Grad yang menyertai sukan itu di Malaysia.

“Menteri Belia dan Sukan tidak patut menunding jari pada pihak lain dan sebagai seorang menteri, beliau patut sedar hal imigresen berada di bawah bidang kuasa Kerajaan Persekutuan,” katanya dalam satu kenyataan, lapor KeadilanDaily.

Menurutnya, pendirian Pakatan Rakyat sangat jelas bahawa demi semangat setiakawan dengan rakyat Palestin, Malaysia harus menolak sebarang hubungan diplomatik, perdagangan, budaya ataupun sukan dengan rejim Zionis-Israel.

“Kami tidak menjemput mana-mana ahli sukan ataupun menandatangani sebarang dokumen sokongan untuk membolehkan kaum Israel memasuki Malaysia.

“Jika kami dimaklum, Kerajaan Selangor pasti memohon kepada Kementerian Belia dan Sukan serta Jabatan Imigresen agar menolak kemasukan kaum Israel itu,” tegasnya.

Justeru itu, beliau menyeru kerajaan persekutuan menghentikan pengeluaran pas masuk khas kepada kaum Israel dalam apa keadaan sekalipun.

Ilya Grad dilapor memasuki Malaysia pada satu tarikh sebelum ini untuk menyertai kejohanan ‘The Challenger Muay Thai’ yang dirakam di kampus Universiti Putra Malaysia (UPM), Serdang untuk stesen TV AXN.

Dalam satu tulisan di blog tinju Muay Thai Authority pada 15 Oktober, Grad turut menyatakan dia tidak sabar untuk mengibarkan bendera Israel ketika berada di Malaysia.

Beliau yang memasuki Malaysia melalui Thailand ditahan selama 25 jam di satu pintu masuk negara sebelum berjaya mendapatkan bantuan Persekutuan Muay Thai Malaysia, “dengan sokongan menteri sukan Malaysia.”

Kerajaan Malaysia sebelum ini membayar sebanyak RM77 juta setahun kepada syarikat perunding Israel, Apco Wordwide, bagi menaikkan imej. Syarikat itu juga dibayar untuk mengilhamkan slogan 1 Malaysia yang meniru konsep One Israel.

Pendedahan itu pada Mac tahun 2010 menyebabkan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim dan tiga ahli parlimen Pakatan Rakyat digantung dari menghadiri sidang parlimen selama hampir setengah tahun.

Friday, October 28, 2011

JOM TANDATANGAN PETISYEN BANTAH FAM DI SINI UNTUK SEDARKAN FAM YANG SOMBONG....


Memang bangsat.  Mentang-mentang dia dulu Pegawai Tentera, sudah biasa beri arahan orang ikut, sekarang dah pencen pun masih berlagak.  

Setiausaha FAM, sombong dan bongkak bila dia kata negara ini demokrasi, siapa nak boikot Perlawanan Akhir, sila boikot dan FAM tiada kuasa mahu halang.  Sikit punya gampang ke ayat tu?

Masa bolasepak negara jatuh merudum, merengek-rengek FAM minta orang ramai beri sokongan datang ke stadium.  Bila mutu bolasepak negara dah naik, FAM pun dapat nama, ini pula balasan FAM kepada peminat-peminat bolasepak?  Memang bangsat.

Kalau korang setuju FAM tu dah jadi bangsat, ayuh, klik SINI dan tandatangan petisyen utk diserahkan kepada FAM biar mereka sedar siapa yang naikkan maruah FAM yang sebelum ini ditepi longkang. 

Tuesday, October 18, 2011

KESIHAN BLOGGER GAP, MENTAL TAHAP BUDAK TADIKA

Mahu terkentut aku dibuatnya bila baca Blog GAP (Gerakan Anti PKR) yang pro Umporno, blog pencacai spesis Papagomo dan parpukari yang dalam postingnya ada mencabar YB Khalid Samad bertumbuk.  Puncanya pasal YB Khalid Samad kata Sultan pun ada lakukan kesilapan.  Maka, blog pencacai ni pun marah giler. Hahahaha.....Aku malas nak letak link dia kat sini sebab aku takut akan lebih ramai akan tertawakan kebodohan si pencacai sekor ni...

Blog pencacai ni marah kat Khalid bukan ikhlas nak bela raja.  Kalau ikhlas lama dah dia ajak geng-geng Derih Jusoh kat Terengganu tu bertumbuk bila naiknya banner tulisan "kami mahu Derih, Natang" yang dipamerkan betul-betul depan pintu istana Terengganu dahulu.  Blogger bacul lagi bengap ini kalau betul ikhlas dah lama beliau tumbuk Mahdey kutty yang macam nak gila hina raja-raja dulu sampai hilang kuasa raja-raja.  

Itu lah masalah dengan Blogger pro Umporno ni.  Mahu lawan hujah takut dan takde modal, maka akhirnya jadi macam bebudak tadika.  Kuat sangat dah ke?  Kalau dah kuat, mengapa tak datang berhimpun masa BERSIH dulu?  Mungkin ramai yang sudi bertumbuk dengan bebudak tadika Blogger GAP ni.  Guru silat lincah yang kononnya ada anak murid puluhan ribu beserta geng-geng songkok tinggi Perkosa yang kononnya ada ratusan ribu itu pun tak berani mahu tunjuk `telor' masa perhimpunan BERSIH baru-baru ni, ini kan pula Blogger GAP!! Hahahahaaaa...

Wahai Blogger murahan, kalau nak ampu Umporno untuk minta lebih upah pun jangan lah buat cabaran bodoh macam tu.  Buat malu kat kawan-kawan Blogger korang je.  Dia ingat YB Khalid nak layan dia bertumbuk?  Ko nak pertahankan apa sebenarnya GAP weyyy?  Pertahankan perut ko ke? 

Kesihan ko....lemah mental ko...cam mana nak bjuang mempertahankan Umporno kalau mental ko rendah setaraf bebudak tadika?  Ko kena belajar silat pengantin dulu dengan Omar Din ok....hahahahaaa...

Thursday, October 6, 2011

PKR PAHANG - SESAMA KAWAN PUN DOK PERLECEH?

Aku tahu bukan mudah PR mahu tawan Pahang, walaupun tak mustahil.  Ini disebabkan Negeri Pahang boleh dikatakan majoriti pengundinya adalah orang felda.  Biasalah orang felda ni, mahu dikatakan kurang cerdik, ramai yang cerdik tetapi takde guna cerdik jika penakut.  Alhamdulillah, sekarang orang felda semakin cerdik dan semakin berani.

Kalau tak berani, mana boleh beribu orang felda sekarang ni sudah menyaman Felda itu sendiri.  Tahniah kepada Biro Felda di dalam PR yang tak kenal penat dan jemu menembusi otak-otak orang felda.  Hasilnya sekarang, Umno/Bn sudah semakin gelabah dengan gerak kerja Biro felda terutamanya di Pahang.

Dalam pada aku respek hal ini, aku jadi pelik pula ada pemimpin PKR di Pahang semacam mahu mengangkat diri sendiri dengan memijak kepala kengkawan.  Ini aku amat tak setuju, apatah lagi mereka itu pemimpin.  Aku terbaca kat blog sini, bagaimana hebatnya penulis menyerang kawannya sendiri.  Setahu aku, kawannya itu pemimpin Cabang macam dia juga.  Dia persoalkan prestasi Cabang kawan dia, sedangkan yang aku tahu ramai staf dalam pejabat dia sendiri asyik bertukar orang saja.  Mengapa jadi begitu?  Dia bagus sangatkah memimpin Cabang?  Berapa Ranting dalam Cabang dia yang berjaya dia tubuhkan sebelum dia tuding Cabang orang lain yang kononnya tidak bergerak?

Bukan itu sekali dia menulis macam tu, ada lagi tulisan dia yang seperti merendah-rendahkan kawan-kawan dia.  Aku tahu dan ikhlas aku cakap, pemimpin ini memang kuat bekerja dalam parti.  Tapi apa gunanya kita bekerja kuat dalam parti dalam masa yang sama kita nak runtuhkan parti?  Mungkin beliau ikhlas bertujuan untuk menegur kawannya itu, tetapi bijak ke menegur melalui blog?  Bukankah dia pemimpin dan kamu pun pemimpin?  Takde ruang lainkah untuk menegur sesama kawan-kawan selain dari melanyak dia dari belakang?  Takut mahu berdepan, ada jalan lain iaitu menulis surat kepadanya atau melalui kepimpinan untuk dibincangkan.

Jangan kerana terlalu rapat dengan orang bawah maka apa saja orang bawah cakap kita mahu terima.  Kalau kita ikhlas mahu tegur kepimpinan atau kawan-kawan sesama dalam parti, ada ruang yang paling berkesan bukan melalui blog seperti itu.  Jika gunakan blog, orang boleh pertikaikan niat kita.  Jika tidak mahu aibkan atau bunuh karier politik kawan, apa lagi tujuannya?

Aku harap pemimpin-pemimpin di dalam PKR bukan sahaja perlu kuat bekerja untuk parti tetapi mesti selamatkan parti.  Aku tak tahu samada cara menulis di dalam FB atau blog menegur pemimpin lain itu bijak atau tidak untuk diamalkan.  Kalau menegur cara umum itu aku boleh terima ditulis dalam blog atau FB, tetapi kalau dah sebut nama kawasan kawannya sendiri lebih baik sebut terus nama kawan yang dia nak hentam itu.  

Pemimpin itu kena ingat, ramai juga yang tahu latarbelakang dia dalam berpolitik dan banyak mana parti yang dia pernah masuk.  Jadi, usahlah asyik pertikai orang lain.

Apa pun aku respek kat kawan dia yang kena hentam tu.  Dia setakat ni diam tak menjawab.  Diam tak bererti dia takut atau mengiyakan tuduhan terhadapnya tetapi mungkin merasakan tak baik untuk berbalah sesama sendiri.  Bayangkan jika dia menjawab kembali, tentu bergolak PKR Pahang.... entah laaaa...

Friday, September 30, 2011

PAPAGOMO KATA DAP PELACUR, GUAN ENG CIBAI KERANA BURUKKAN JOHOR, ERTINYA SAMA JUGA DENGAN ALI KETAM?

Blogger PAPAGOMO haramjadah kaki fitnah Umporno tu dalam posting terbaru beliau telah mencaci DAP dengan menyebut DAP pelacur dan sebagainya.  Aku malas nak letak link posting beliau tu pasal mempromote blog yang setaraf dengan babi tu berdosa besar.  Aku tak hairan kalau takde tindakan apa-apa kat Blogger kaki tunggang ni sebab dia kebal dipelihara oleh Umporno.

Dia marah kat Lim Guan Eng kononnya KM Melaka tu burukkan Johor.  Kalau dia kata Lim Guanb Eng tu `Cibai' semata-mata kononnya burukkan Johor, ertinya KM Melaka Ali Ketam pun sama juga.  Bukankah Ali Ketam tu pernah burukkan Kelantan hingga ke tahap melarang kakitangan kerajaan negeri Melaka melawat Kelantan suatu ketika dulu?  Lim Guan Eng takde lah sampai nak melarang rakyat atau kakitangan kerajaan negeri P.Pinang melawat Johor.  Tak ke `cibai' juga Ali Ketam?

Kalau dah jenis kaki tunggang, hati jadi gelap.  Itulah Papagomo pelacur murahan Umporno.

Monday, September 19, 2011

SILAP LANGKAH - RAKAMAN CCTV MENGHANCURKAN CERITA VIDEO SEKS

Kali ini pendedahan Papagomo dan TV 3 suku tidak sepanas yang mula-mula keluar video seks kat hotel tu.  Sebab apa?  Sebabnya, bila Popogomo keluar je yang terbaru ni iaitu rakaman CCTV kat Lift apartment, maka lengkaplah satu konspirasi yang terkantoi.

Ertinya, pendedahan rakaman CCTV itu bukan memperkuatkan kerja fitnah terhadap DS Anwar, sebaliknya terus menghancurkan konspirasi tersebut sehinggakan kisah video seks di dalam hotel sudah semakin jelas suatu penipuan.  

Sepertimana yang kebanyakan Blogger pro PR ulas, Papagomo tak mampu jawab beberapa persoalan yang di utarakan.  Tentang baju Eskay dan baju kononnya Anwar semasa dirakam oleh CCTV ketika memasuki lift, dan baju kedua-dua mereka sewaktu di dalam hotel.  Rambut kononnya Anwar di bahagian tepi tebal ketika memasuki lift, tiba-tiba menjadi nipis ala-tentera sewaktu di dalam bilik.Baju yang dikatakan Anwar di dalam bilik jauh beza dengan baju sewaktu memasuki lift.  Sewaktu memasuki lift, Eskay berbaju tanpa kolar berwarna biru gelap, tiba-tiba di dalam bilik menjadi putih cerah, berkolar dan bertali pinggang.

Kata puak bangang Umporno, memanglah tak sama sebab sewaktu memasuki lift rakaman dalam bentuk warna, manakala di dalam bilik rakaman hitam putih atau `infrared'.  Mahu tanya juga kita kat puak-puak bodoh ni; iaitu;

- Adakah kerana infrared (hitam putih) maka baju tidak berkolar akan berubah menjadi berkolar?
- Adakah kerana infrared, rambut kononnya Anwar itu yang tebal boleh menjadi nipis?
- Adakah kerana infrared, Eskay yang awalnya tidak bertali pinggang di luar, maka berubah menjadi kemas bertali pinggang?
- Adakah kerana infrared, baju Eskay yang biru gelap akan bertukar menjadi putih cerah? Sepatutnya putih yang kelam.
- Lihat perut, punggung dan bidang tubuh yang kononnya Anwar itu sewaktu memasuki Lift.  Bezakan dengan yang berada di dalam bilik yang `bersama' pelacur Cina tersebut.  Infrred boleh mengubah saiz perut, punggung dan dada?
- Paling menarik, awal kenyataan Eskay dalam sidang akhbarnya dulu dia tegaskan kejadian di sebuah hotel, dan Papagomo pula sebut kejadian di dalam apartment.  Mana satu? 
- Mana dia rakaman CCTV wanita Cina itu?  Masih belum siap atau masih diatur untuk `lakon' semulakah?
- Mengapa rakaman CCTV itu tidak diserahkan serentak dengan rakaman video kepada pihak Polis agar lebih cepat dan memudahkan siasatan?  Bukankah Eskay mahu Polis percepatkan siasatan?  Mungkin ketika itu tengah mencari `babak-babak' yang sesuai untuk dicantumkan kah?

Terlalu banyak mahu cerita tentang kedunguan puak-puak kaki fitnah ini.  Mereka lupa sekarang zaman IT bukan zaman penjajah British yang duduk di Pasong Bukit Kepong dulu.  Jika mahu membuat fitnah juga, biarlah cerdik dan kerja lebih sikit agar `nampak real', itu pun belum tentu orang mahu percaya.....

Untuk lebih lanjut, elok baca di sini (klik) je.

Sunday, August 14, 2011

EZAM SESUMPAH MELALUT

Sekonyong-konyongnya Ezam raja sesumpah mahu tunjuk hero mengampu Najib.  Baru-baru ini Ezam raja sesumpah mengugut untuk membakar Malaysiakini dan Malaysian Insider.  Kononnya media tersebut menjadi `barua' kepada pengkhianat yang memusuhi Islam.  

Aku rasa ada baiknya Ezam raja sesumpah membakar kotak-kotak rasuah yang begitu lama kita nantikan Ezam dedahkan kepada rakyat.  Bila dah tersepit, Ezam raja sesumpah mendakwa kotak-kotak tersebut ada bersama Anwar.  Ertinya beliau tidak tahu apa-apa tentang kotak tersebut walaupun sewaktu beliau berada di dalam Keadilan dulu, kisah kotak ini dijaja ke merata tempat.


Samseng taik minyak ezam ini sangka dengan ugutannya itu ada pihak yang takut?  Sori lah, tiada siapa yang takut dengan jantan lembut ini.  Siapa yang mahu percaya dengan pengkhianat seperti Ezam ini?  Tiadalah Malaysiakini dan Malaysian Insider merasa gerun dengan pencacai murahan seperti Ezam.

Kita nak tengok sejauh mana Ezam berani lakukan.  Buat Malaysiakini dan Malaysian Insider, jangan peduli cakap budak lembut ini. Persetankan Ezam dengan kumpulan pencacainya.  Aku rasa kalau pemimpin PR yang bercakap seperti Ezam raja sesumpah ini sudah pasti akan didakwa .   Oleh kerana Ezam itu mempunyai darah Umno, maka beliau selamat.  

Apa barang mahu main bakar-bakar ni, wahai Ezam?  Sudah putus idea ke untuk memburukkan DS Anwar dan Pakatan Rakyat?  

Thursday, August 11, 2011

FITNAH LIWAT - SIAPA YANG DEMAM SEKARANG?

Aku teringat satu ayat yang keluar dari Tok Jib waktu Anwar cabar dia berdebat.  Tok jib laki bik mama ni kata," jangan cabar....saya banyak tau tentang dia...nanti demammm....."

Sekarang ni dalam kes fitnah Liwat II, Tok Jib dan bik mama diminta untuk ditemubual sebagai saksi kes tersebut.  Hakim dah beri lampu hijau, dengan syarat jika mereka berdua sanggup untuk bercerita tentang kes tersebut.  Pelik...pelik....ertinya, kalau Tok jib dan bik mama tak mahu bercakap walau sepatah pun, no hal !!

Sehingga kini, Tok jib dan bik mama tak menunjukkan tanda-tanda sanggup untuk ditemubual oleh peguam Anwar serta dihadiri oleh anwar sendiri.  Seandainya berterusan Tok Jib menjadi `betina' dan bik mama `kembali menjadi betina sebenar', ertinya apa yang Tok Jib cakap dulu bahawa beliau bimbang Anwar deman ternyata satu lawak bodoh dari pemimpin parti sekular melayu ini.

Nampaknya siapa yang demam sekarang?   

Sunday, August 7, 2011

DR HASSAN ALI, JANGAN CUBA MAHU CARI ALASAN UNTUK DIPECAT

Betul ke Dr Hassan Ali tak kisah beliau dipecat demi menjaga akidah umat Islam?  Jika betul ada akidah umat Islam yang mahu dirosakkan, bukan sekadar dipecat malahan semua umat Islam wajib bangun menentang hatta mesti berani dan bersedia untuk mati.  Jadi, tak pelik pun Dr Hassan Ali berkata demikian berikutan isu menyerbu sebuah Geraja di Selangor baru-baru ini.

Persoalannya, sudahkah Dr Hassan Ali atau JAIS bawa bukti bahawa memang benar berlaku ada `program' memurtadkan umat Islam di Gereja tersebut?  Jika ada, mengapa perlu Dr Hassan Ali dipecat kerana itu?  Tetapi jika dipecat kerana `salah laku' atau secara biadap menyerbu rumah ibadat ugama lain itu mungkin boleh dilakukan.  Bayangkan, jika tiada kes atau bukti tentang `upacara' memurtadkan berlaku di situ, tetapi sebaliknya ada bukti bahawa JAIS bertindak `biadap' atau `kurang ajar' menyerbu Gereja tersebut, apa tindakan yang patut dibuat?

Siapa pun bersalah, aku jelek dengan orang yang gunakan media berlidah syaitan untuk mempertahankan diri.  Mahu berjuang Islam, tetapi guna media yang terang nyata dan jelas memusuhi Islam.  Bukankah kita dah tahu media tersebut sebelum ini heboh memberitahu betapa Kristian akan dijadikan Ugama Resmi negara ini?  Bila disiasat, ternyata pembohong besar media itu.  Itukah media yang dipilih oleh Dr Hassan Ali dan anak Tuan Guru Nik Aziz?  Jika Harakah tidak mahu siarkan kenyataan mereka pun, paling tidak gunakan blog sendiri biar Blogger yang lain akan siarkan, bukan menyembah lutut media berlidah syaitan itu.  

Selanjutnya, baca di sini  dan di sini.  

Saturday, July 16, 2011

TAHNIAH POLIS....JASAMU KU KENANG................

Nak cakap banyak nanti ada orang marah.  Tapi aku nak sebut juga kebaikan Polis kat negara kita ni tapi tak semua lah.  Biasalah Polis tu manusia biasa cam kita juga, ada yang ok ada yang tak ok dan ada juga wajah macam manusia tapi hati macam binatang.   

Kita pun sama juga.  Ada yang ok tu ok lah, ada yang bersifat binatang macam ayah rogol anak tu.  Begitulah juga dengan Polis ni terutamanya yang bertugas mengawal (mengawal ke?) dan menghalang (setakat halang je ke?) perhimpunan BERSIH 2.0 pada 09 Jul yang lalu.  Dalam banyak-banyak Polis tu, ada yang bersikap macam manusia dan hati perut pun serupa manusia.  Tapi takkan aku nak kata semua bersikap camtu.....Ada yang rupa manusia, tapi aku tengok ke hulu ke hilir menyalak sakan.  Bila ada peserta perhimpunan yang ditangkap, berkerumun yang sedang menyalak tu datang macam anjing berebut bangkai.  

Masa tu timbul perasaan, kalau aku ada anak nanti boleh ke aku terima anak aku nak jadi Polis?  Aku tak sanggup anak aku nanti dihina dan di maki orang.  Tak semua Polis kena hina dan di maki, tetapi bila dah terlalu ramai berperangai macam binatang tu, Polis yang baik pun dapat tempias.....

KPN kata Polis teramat baik dalam tindakannya masa perhimpunan tu.  Menteri yang lembut tu kata Polis tak ganas pun.  Tok Jib yang kaki putar alam cam Yahudi tu pula siap ucap tahniah pada Polis.  Mestilah ucap tahniah sebab selamatkan dia.  Rosmah?  Huhhh...dia tak komen pasal BERSIH mungkin kerana waktu itu sedang fikir nak cari di mana cincin yang paling mahal.....

Friday, July 15, 2011

KENA PERLI KAT LUAR NEGARA, KALAU AKU LARI BALIK DAHHH....MALU BEB...!!

Tak tergamak aku tengok makhluk ni kena sindir kat luar negara.  Yang dok sindir dan perli dia tu bukan calang-calang orang...Orang besar tu....

Kat dalam negara sendiri boleh la pantang nampak KUNING je nak tangkap.....Bila pergi kat tempat orang, siap kena perli lagi.  Sape bagitau Ratu Elizebeth tu yang makhluk perosak ni tak suka warna KUNING?  Takkan kebetulan kot....mueheheheee.....dengar cerita ada demo lagi kat luar negara sambut makhluk sekor nih.....agaknya pasal demo tu la yang buat Ratu Eli ni pakai baju serba KUNING....nak test mana tau kot ada anjing-anjing datang nak tangkap kat situ.....hahahahahaha....sian aku kat makhluk perosak nihhh....

Wednesday, July 6, 2011

BERSIH - POLIS TAK BERHAJAT BUAT UJIAN DNA KE TERHADAP SENJATA YANG DIRAMPAS?

Terkejut beruk juga aku bila menonton TV menyiarkan bagaimana pihak Polis berjaya merampas beberapa bilah parang, bom botol (molotov cocktail) dan berpuluh helai baju kuning BERSIH di samping beberapa kejadah lagi alat-alat merbahaya yang kununnya persiapan untuk mengganas di Perhimpunan BERSIH nanti.

Aku terperanjat pasal aku adalah salah seorang yang begitu bersemangat mahu join Perhimpunan BERSIH nanti, dan kalau lah benar perhimpunan itu untuk merusuh guna alat-alat haramjadah tu semua, mengapa aku tak di bagi tahu?  Kalau pun betul, cukup ke banyak tu parang mahu `bertempur' dengan puak yang lengkap dengan berbagai jentera dan senjata Polis?  Biar betul beb......

Lagi satu, ilham datang dari mana kununnya semua peralatan tu akan disorokkan di celah-celah bangunan, pasu bunga dan banyak tempat lagi agar masa perhimpunan tu nanti mudah untuk kumpulan ini mengambil senjata-senjata tersebut.  Takkan bangang sangat puak-puak tu punya idea?  Mereka bukan tak tahu di tengah bandar KL tu setiap hari DBKL akan meronda dan membersih kawasan.  Jika ada senjata seperti parang dan bom botol tu, mustahil mereka tak jumpa.  Lojikkah cerita ni?

Aku tengok parang yang dipamirkan tu nampak cam baru beli je.  Bom botol plak tu macam dok dalam botol mineral je.  Takkan bom botol guna botol mineral kot?  Lagi satu, baju BERSIH yang dirampas tu macam baju yang siap untuk dijual, tersusun rapi berikat plastik.  Sebelum ni banyak kita dengar ada rampasan baju BERSIH termasuk yang sedang dijual di merata-rata tempat.  

Kununnya ada orang Asli yang jumpa peralatan tu.  Baik betul orang Asli tu, begitu banyak parang sikit pun mereka tak mahu ambil sedangkan bagi orang-orang Asli parang tu amat berguna buat mereka. 

Tak kisah la betul ke tak pasal kita pun dah biasa dengar cerita-cerita dongeng ni.  Cuma nak tahu je, takda kah teringin pihak Polis untuk mengesan siapa punya angkara tersebut?  Tak ada teringin ke nak buat ujian DNA terhadap semua peralatan yang dirampas tu?  Kalau jam Omega tu siap melalak puak-puak Perkosa dan Pemuda Umporno minta dibuat ujian DNA.  Siap demontrasi yang halal lagi untuk menuntut DNA.  Kali ini tak teringin ke nak melalak minta DNA? 

Buat la apa pun, rakyat bukan bodoh sangat.  Kalau kerap sangat menipu, yang betul-betul pun orang dah tak percaya. 

Sunday, July 3, 2011

BERSIH - PISAU DAN TIMUN DI TANGAN POLIS

Jumaat, 1 Julai 2011

  

Oleh: WFAUZDIN NS

NAJIB berucap di TV malam tadi menyebut bahawa Umno/Bn boleh himpunkan sehingga 3 juta rakyat memenuhi bandar Kuala Lumpur jika mahu. Namun, Umno tidak mahu berbuat demikian sebalik mengapa BERSIH mahu menghimpunkan hampir 1 juta pada 09 Jul nanti.

Kita tidak peduli samada Najib mahu himpun 3 juta atau pun berupaya menghimpunkan 10 juta sekali pun. Apa yang kita mahu cabar beliau agar buat sahaja perhimpunan puluhan juta sekali pun jika beliau benar, tetapi jangan sengaja mahu mencari tarikh serta lokasi yang sama dengan cadangan BERSIH untuk berhimpun. Apa tujuan mencari tarikh dan lokasi yang sama?

Jika beliau ada akal dan waras, beliau boleh membenarkan hak untuk berhimpun secara aman oleh BERSIH ini pada tarikh yang dirancang oleh pertubuhan tersebut, kemudiannya Najib boleh angkut atau upah beribu-ribu bas untuk membawa puluhan juta berhimpun pada tarikh yang lain. Apa masalahnya? Kita pun tidak akan mengganggu perhimpunan mereka bahkan kita teramat ingin melihat dari kaca TV betulkah Najib boleh mengumpulkan sejumlah itu?

Adab orang kampong, jika terdapat satu keluarga ingin mengadakan kenduri kahwin mereka akan tentukan tarikh kenduri mereka tidak akan sama dengan tarikh kenduri orang lain. Ini adalah bertujuan untuk menjaga adab dan keharmonian masyarakat kampong tersebut. Mereka akan berbincang dan berpakat agar kenduri yang mereka rancang akan berjalan dengan baik dan tidak menyusahkan masyarakat kampong. Jika ada satu keluarga dengan sengaja mengadakan kenduri yang sama pada tarikh orang lain ingin adakan kenduri, ini menunjukkan ada sesuatu niat yang tidak baik atau perasaan busuk hati.

Di dalam isu perhimpunan ini, BERSIH telah pun merancang lebih awal untuk mengadakan perhimpunan aman pada 09 Jul nanti. Secara tiba-tiba PERKASA dan PATRIOT pula mencari tarikh yang sama dan lokasi yang hampir sama untuk berhimpun. Di sini, siapa yang busuk hati?

Pengerusi BERSIH, Ambiga telah pun menemui KPN untuk memohon agar PDRM sendiri menunjukkan jalan yang sesuai untuk BERSIH lalui di dalam perhimpunan itu nanti. Ianya bertujuan untuk memudahkan kerja Polis mengawal perhimpunan tersebut. Justeru itu, pendapat yang menuduh BERSIH bertujuan tidak baik untuk berhimpun ternyata silap. Kini, pisau dan timun di tangan Polis. KPN patut menggunakan kebijaksanaan agar Polis dapat menentukan amalan demokrasi dan kedaulatan Perlembagaan dalam aspek hak asasi bersuara dapat direalisasikan dengan baik.

Bukan tugas Polis untuk memberi tafsiran sendiri dengan tujuan sesuatu perhimpunan. Apakah selama ini tafsiran Polis semuanya tepat belaka? Sejarah lampau banyak membuktikan tafsiran Polis selalunya silap. Oleh yang demikian, wajar pihak Polis mengambilkira permohonan BERSIH untuk mendapatkan kerjasama dari Polis bagi memastikan perhimpunan itu nanti benar-benar berjalan dengan baik dan tertib. Jika mereka tidak berupaya, jelas kepada kita sikap Polis di dalam isu ini seiring dengan sikap pemimpin Umno./wfauzdin.blogspot.com

Wednesday, June 29, 2011

BERSIH DITAJA OLEH KRISTIAN, PULAK DAH !! SIAPA KATA? UTUSAN LIDAH SYAITAN

Oleh: WFAUZDIN NS

SATU lagi tuduhan baru terhadap BERSIH setelah semuanya tidak berjalan. Seperti biasa akhbar yang menjadi Utusan dan lidah syaitan punya kerja. Kali ini dituduhnya Pertubuhan Kristian salurkan dana untuk BERSIH. Baca di sini.

"Biskop Katolik Dr Paul Tan Chee Ing hari ini mengecam apa yang dilabelnya sebagai tindakan “Hentam Kristian” berikutan laporan di Utusan Malaysia yang mendakwa dana bagi perhimpunan BERSIH 2.0 dibiayai oleh pertubuhan Kristian. Beliau yang juga presiden Catholic Bishops Conference of Malaysia berkata akhbar milik Umno itu seolah-olah mempunyai lesen bagi menerbitkan dakwaan liar serta tanpa bukti bagi mengeruhkan hubungan masyarakat Kristian dan Islam di negara ini." (Malaysiakini)

Ertinya, modal mereka kering kontang untuk menggagalkan Perhimpunan aman oleh BERSIH. Berbagai cara telah digunakan termasuk cara malam tadi di mana ada ugutan mahu mahu membakar Ibu Pejabat PKR di Tropicana. Ramai yang telah ditahan kerana memakai baju kuning BERSIH termasuk yang baca puisi berkaitan BERSIH.

Mereka sanggup mainkan sentimen kaumn dan agama demik mempertahan sang Penguasa. Pihak yang kita bantah, SPR terus membisu dan menjadi penonton `pergelutan' di antara kebenaran dan kebathilan ini, sedangkan mereka lah punca semua ini. Tidakkah mereka merasa berdosa? Tidak mungkin, ini adalah kerana mereka mempunyai jiwa yang terlalu kecil dan kehidupan mereka tidak ubah seperti robot.

Tidak masuk akal langsung perhimpunan BERSIH ini dibiayai. Rata-rata yang akan hadir nanti mereka semua gunakan wang poket sendiri. Mereka beli baju BERSIH bukan diberi percuma seperti baju 1 Malaysia atau `Patriot'. Justeru itu, akhbar Utusan lidah syaitan ini sudah sampai masanya untuk dikuburkan. Selagi ada akhbar pencacai yang pernah menghina hukum Allah ini, negara tidak akan aman./wfauzdin.blogspot.com

Tuesday, June 28, 2011

PROVOKASI LANUN MAHU BAKAR BANGUNAN PEJ PKR BUAT KITA TAK SABAR MENANTI 09 JUL !!

Belum pun Perhimpunan Bersih bermula, puak-puak celaka tu dah mula buat provokasi.  Mula-mula geng katak PERKOSA berhimpun dan buat ucapan berunsur perkauman minta kaum Cina simpan makanan di rumah buat stok.  Apa tujuan ucapan raja katak Berahim itu?

Berahim ni kita tahu dia ada kes jantung dan baru je keluar wad.  Tapi, masih tak sedar diri dan beliau ingat beliau hebat sangat.  Buat la macam mana pun Berahim, kamu takkan boleh menyamai ketokohan dan kehebatan DS Anwar bahkan mahu setanding dengan Mat Sabu pun jauh sekali.  Mereka ada prinsip dan paling hebatnya mereka bijak tidak seperti Berahim yang tolol sampai ke tua.

Kumpulan `Patriot' pun buat onar juga.  Kununnya mahu berhimpun pada tarikh yang sama.  Paling lucu, salah seorang geng mereka mencabar BERSIH agar buat perhimpunan di negeri-negeri yang diperintah oleh PR.  Mengapa buat di sekitar Ibu Kota, tanya beliau.

Aku nak ingatkan sibengap ni, Ibu Kota tu pun PR dah tawan tau tak?  Atau beliau masih perasan bahawa Ibu Kota semua Bn yang menang?  Lupakah beliau berapa kerusi Parlimen yang PR dah rampas di sekitar Ibu Kota atau Wilayah Persekutuan?  Umno/Bn berapa kerusi je dapat?  Ertinya, kalau lah Ibu Kota KL tu ada jawatan MB atau KM, dah tentu MB atau KM nya adalah dari PR.  Takkan tu pun tak tau.

Lagi satu, Perhimpunan BERSIH tu tiada kaitan dengan kepentingan politik mana-mana pihak, jadi apa kena mengena mahu dibuat di negeri-negeri lain di bawah PR?  Bukankah Istana Negara berada di kawasan Ibu Kota, jadi berhimpun dan berarak secara aman kena lah buat di Ibu Kota.  Jangan jadi biol.

Terbaru, diberitakan ada geng `mat rempit' baju merah mana datangnya berkumpul di depan Pejabat PKR di Tropicana malam tadi.  Menyalak sakan puak tu dengan bangunan yang tiada penghuni.  Memalukan !!  

Kununnya, ada ugutan nak bakar bangunan.  Wah....hebat sungguh.  Aku tak tahu samada semasa puak tu berkonvoi dan berhimpun ada atau tidak pihak berkuasa yang cuba menghalang.  Mungkin pihak berkuasa sedang sibuk menyiasat ketulenan video seks agaknya.  Apa pun, yang pasti, lagi banyak provokasi dari puak tak berotak itu lagi tak sabar rasanya menanti 09 Jul ini. 

Monday, June 27, 2011

PEMBANGKANG DI PEKAN SEPERTI SUDAH MATI?

Hari Sabtu (25/6/11) baru-baru ni aku dapat tahu ada program ceramah Chegu Bard kat Pekan di Kg Ketapang Hilir.  Aku tak pasti program tersebut anjuran PKR atau PAS, mahupun anjuran bersama PR.  Aku memang peminat Chegu Bard walaupun aku tidak bersama SAMM.

Kebetulan, aku berada di rumah saudara aku kat Muazam Shah.  Jadi, malam tu aku bersiap bersama anak saudara terus ke Pekan untuk ke tempat ceramah.  Aku berhenti minum kejap kat sebuah gerai makan di Pekan.  Di sana aku nampak beberapa kumpulan yang aku rasa penyokong-penyokong atau ahli PAS turut minum.  Aku pun bertanya jalan mudah ke Kg Ketapang Hilir tempat ceramah diadakan.

Aku terkejut beruk bila mereka kata ceramah dibatalkan disaat akhir.  Mereka kata mereka pun tak tahu kenapa batal, tetapi mereka sebut Chegu Bard dah sampai Pekan tetapi tak boleh berceramah.  Memang aku tahu Pekan adalah kawasan Najib dan kubu kuat Umno.  Tetapi, jika benar Pekan kubu kuat Umno, mengapa program ceramah tidak boleh diadakan?  Takut apa?

Penganjur pun satu hal.  Naya je Chegu Bard datang dari jauh dah sampai Pekan baru nak bagitau ceramah batal.  Kalau bagitahu awal, mungkin Chegu Bard tidak payah buang masa datang.  Chegu Bard boleh atur program di tempat lain.

Aku tak faham la dengan PKR atau PAS di kawasan Pekan ni.  Tidak serius langsung untuk atur ceramah.  Tempat lain pun terjadi gak macam tu, tapi kalau dah Chegu Bard sampai patutnya sediakan lah program alternatif lain jika ceramah tak boleh diadakan.  Jika begini sikap pembangkang di kawasan Pekan, nampaknya Najib bertambah lega di dalam PRU akan datang.  

Aku tahu, PKR kat Pekan pun dengar ceritanya bukan aktif sangat.  Maklumlah, kawasan Najib dan mereka tahu sesiapa pun yang bertanding di Pekan pasti tewas sebab Najib ada aset pengundi Pos di Kem Batu 10, ada pengundi baru yang datangnya entah dari mana pasal orang-orang Kemboja pun dekat nak sama banyak dengan rakyat tempatan di Pekan.  

Tapi, kalau Pembangkang merasa tidak boleh mencari pengaruh di Pekan, di dalam PRU akan datang tidak perlulah Pembangkang buat duit letak calon di situ.  Bekerja pun malas, nak atur ceramah pun buat lebih kurang.  Sakit betul hati aku.  Kalau aku dari Muazam pun rasa sakit hati dan kecewa, aku tak tau la Chegu Bard rasa macam mana.  Aku harap pembangkang di Pekan belajarlah dari kesilapan, jangan guna alasan takda permit, maka tiada program.  

Saturday, June 25, 2011

TERBUKTI PERHIMPUNAN MENYUSAHKAN PENIAGA, INI BUKTI NYATA !!

Huh...baru aku percaya, rupa-rupanya betul dan tepat dakwaan TV3 suku dan Utusan Meloya yang setiap hari sebut Perhimpunan Bersih atau apa jua perhimpunan boleh menyebabkan kerugian kepada para peniaga.

Kali ini dakwaan mereka tepat.  Ramai peniaga mengalami kerugian akibat perhimpunan dan banyak gerai dan tempat perniagaan mereka musnah.  Patutlah pihak berkuasa gesa jangan berhimpun.  Sekiranya BERSIH mahu berhimpun juga, berfikirlah dahulu kerana takut terjadi seperti kisah ini yang mana memusnahkan perniagaan. Baca kisah sadis ini....akibat perhimpunan???  Baca klik.

Thursday, June 23, 2011

BAJU `BERSIH' DILARANG, VIDEO SEKS BEBAS DIEDAR

Semenjak bila pula pihak Polis ambil berat tentang pakaian orang awam?  Setahu kita yang memakai baju yang berunsur lucah atau mempunyai unsur perkauman dan sensitiviti agama sahaja yang dilarang pemakaiannya.  Mengapa memakai baju kuning yang dijual oleh BERSIH itu satu kesalahan?

Aku rasa lebih baik Polis membuat kerja memburu mereka yang mengedar video seks lucah yang sekarang ini dikatakan berleluasa dari rumah ke rumah sehingga ke pintu masjid daripada masa terbuang untuk menahan dan menangkap mereka yang memakai baju kuning BERSIH.

Nampaknya rakyat di negara ini terkongkong sehingga berpakaian pun mereka mahu tentukan.  Paling beruntung artis atau orang yang berpakaian seksi menjolok mata dan mereka yang diupah untuk mengedar video lucah seolah-olah bebas melakukannya.  Berpuluh laporan Polis telah dibuat di Selangor tentang perbuatan mengedar akhbar yang palsu dengan menggunakan nama Kerajaan Negeri Selangor.  Ada tangkapankah?  Tetapi sudah ada tangkapan kepada orang yang memakai baju BERSIH.

Ini lah sistem yang ada di negara ini.  Undang-undang dipermainkan sesuka hati dan rakyat menjadi mangsa.  Mungkinkah itu tanda kerajaan yang ada akan tumbang? 

RAHIM TAMBI CHIK BAKAL TERLUCUT JAWATAN PENGERUSI RISDA?

Oleh: WFAUZDIN NS
MALAYSIAKINI melaporkan hari ini, Datuk `T' yang diketuai oleh Datuk Eskay berkemungkinan akan didakwa di Mahkamah Jumaat ini atas kesalahan menayangkan video lucah. Sebelum ini pun ada berita yang seumpama itu, dan kita harapkan kali ini `betul-betul, bukan cobaannn".

Sudah lama kita menunggu hasil siasatan ke atas kumpulan `three strooges' ini walaupun mereka pun sudah lama mengaku menayangkan video seks yang kununnya melibatkan DS Anwar. Kini, kita menanti apakah kali ini benar-benar mereka didakwa dan apakah hukumannya nanti. Adakah sama dengan hukuman terhadap pesalah-pesalah yang lain di dalam kes yang sama, itu semua menjadi perhatian kita.

Saya yakin, sekiranya mereka didapati bersalah sekalipun hukumannya bukan lah sampai ke tali gantung. Jika diberi pilihan samada penjara atau membayar denda, saya pasti kumpulan tersebut tiada masalah dengan bayaran denda. Bayar saja denda, mereka pun akan bebas.

Seandainya Rahim Thamby Chik juga turut didapati bersalah, walaupun beliau terlebih mampu untuk membayar denda namun wajarkah beliau sebagai pesalah bahan lucah boleh terus memegang jawatan Pengerusi Risda? Kita lihat nanti sejauh mana kekuatan pemimpin Umno untuk menangani masalah moral orang seperti ini./wfauzdin.blogspot.com

Wednesday, June 22, 2011

MASIH PASAL SAMM, MENGAPA CHEGU BARD MEMBISU?

Semalam aku tulis pasal seorang budak SAMM yang bersikap kurang ajar dengan DS Anwar.  Baca sini.  Beliau memanggil DS Anwar dengan gelaran `woii...' saja.  `Lu sapa?'.  Itu lah di antara perkataan yang dikeluarkan oleh budak SAMM ini.

Kununnya, budak dari kumpulan SAMM yang dipimpin oleh Chegu Bard ini mengeluarkan teguran `woii dan Lu' itu untuk menegur DS Anwar.  Aku tak tahu akhlak mana dia orang belajar.  Kununnya SAMM bukan nak bodek pemimpin atau nak ampu. Siapa pula suruh ampu?  Kalau tak ampu pun bukan itu cara menegur.  Aku faham, memang budak-budak SAMM ini selalu gak kena maki hamun dengan kesat oleh musuh-musuh mereka di dalam PKR sendiri, tetapi mengapa lepaskan kepada DS Anwar?

Hujah mereka lagi, SAMM bukan parti berpihak mana-mana.  Itu korang punya pasallah nak berpihak ke tak ke, masalahnya itu bukan lesen untuk korang bersikap biadap dengan DS Anwar melalui face book.  Hakikatnya, bos korang Chegu Bard tu walaupun kalah pertandingan Ketua AMK, tetapi beliau masih ahli di dalam PKR.  SAMM bukan parti dan tidak menyebelah mana-mana parti, tetapi bukan hak korang nak bersikap biadap dengan pemimpin parti yang kebetulan bos pemimpin korang jugak.

Korang nak tegur, tegurlah setakat mana korang nak tegur tapi berhujahlah dengan fakta.  Bukan cakap macam budak-budak.  Aku tunggu gak kot-kot bos korang nak nasihat atau tegur korang, tapi bos korang diam seribu bahasa.  Setahu aku Chegu Bard tu berjiwa bersih, tak kira siapa yang salah tetap salah.  Tapi, dalam kes ini anak buah dia patutnya dia tegurlah.  Bukan nak suruh ampu Anwar, cuma bersopan la sikit sebab Anwar tu ada juga penyokongnya.

Aku tulis semua ni pasal aku tak mahu imej Chegu Bard tokoh yang aku sokong kuat tu busuk angkara korang.  Ko nak lepaskan perasaan ko terhadap caci maki orang lain pada SAMM, ko lepaskan kat orang tu, bukan pada Anwar.  

Aku harap SAMM dapat lahirkan pengikut yang bukan saja berani dan tegas serta berprinsip, tetapi mesti ada akhlak baru orang akan hormat.  Chegu Bard pula mesti tegas tidak kira siapa yang kurang ajar, nasihatkan sikit.  Tentukan lain kali sasaran biar betul....jangan nak tunjuk hebat sampai nak langgar semua.

Tuesday, June 21, 2011

BUDAK SAMM YANG MEMBUSUKKAN NAMA SAMM.....

Image 
 
Ini apa punya bahasa beb?  Bos korang dalam SAMM tak ajar budi bahasa ke?  Kalau ko tak setuju dengan Anwar sebab bos ko tak jadi Ketua AMK pun jangan la biadap pulak dengan dia.  Tegur la cara elok, jangan perangai ko sebijik cam Umno punya perangai.
 
Macam ini ke ko nak orang sokong puak ko?  Takde hormat langsung kat pemimpin.  Itu pun kalau ko anggap Anwar tu pemimpin, kalau tak ko berambus je la keluar.  Aku hormat SAMM gak, tapi aku tak hormat orang2 macam ko nih.  Aku tahu Chegu Bard tak ajar ko budi bahasa macam tu.  Jangan sebab biadab ko, orang benci kat SAMM.  
 
Kalau Anwar kata nak hentikan himpunan BERSIH jika Najib kasi jaminan, itu cadangan dia, terpulanglah pada Penganjur samada nak teruskan atau tak.  Kalau ko nak teruskan pun apa masalahnya.  Aku pun suka teruskan dan aku pun tak setuju pandangan Anwar tu, tapi berlapik la sikit bercakap tu.
 
Jangan ko ingat SAMM tu dah kuat sangat sampai ko tak tahu nak hormat orang lain.  Aku harap bos ko dapat nasihatkan ko....atau, kalau tak suka dengan Anwar, tunggu apa lagi.....?
 

Wednesday, June 15, 2011

`PANDI KUTTI' TAK TAHU BEZA ROGOL DAN ZINA

Aku ada baca satu artikel berkenaan akhbar laknat Utusan yang menghina hukum Islam.  Baca di sini.  Aku pun bukan alim sangat, tapi tak sampailah ke peringkat bangang nak mampus seperti Utusan tu.

Siar gambar kartun semata-mata nak persenda hukum Allah?  Aku rasa aku ni paling jahil dalam agama, tapi bila tengok Utusan tu buat kartun macam tu, rupa-rupanya ada lagi yang lebih bangang.  Bila aku baca artikel tersebut, ada pulak pencacai-pencacai Utusan yang komen, Utusan tak salah pasal memang betul, katanya.  Pencacai tu kata, macam mana nak cari 4 saksi dalam kes rogol?

Tengok, betapa bangangnya puak tu.  Sama bangang dengan Utusan.  Jadi, Si Bangang buat cerita, si tolol pun percaya.  Mereka tak tau nak beza rogol dengan zina.  Bayangkan betapa bengapnya otak mereka.  Dalam Islam,. hukum kes rogol tak sama dengan kes zina.  Sebab itu dalam Islam, ada hukum Takzir dan ada juga yang melibatkan hudud, termasuk Qisas.  Kes rogol akan dihukum takzir sahaja dan tak perlu 4 orang saksi.  

Sebab tu Islam suruh belajar agama.  Kalau hari-hari dok tengok AF je, sampai mampus jadi bodoh pastu nak tunjuk pandai.  Tu pasal fitnah berleluasa pasal puak-puak jahil ni la.

Aku cadangkan agar JAKIM ke, atau mana-mana badan dakwah adakan program pengajian agama khusus buat kakitangan Utusan atau TV 3 suku.  Kita kena tolong mereka sebelum mereka ditanam dalam tanah.  Kesihan pada mereka sebab dunia dah nak kiamat, nak beza rogol dengan zina pun tak tau.  

PERHIMPUNAN BERSIH - MUSUH TIDAK DICARI, JIKA BERTEMU JANGAN LARI


Perhimpunan BERSIH yang dijadualkan pada 09 Julai ini nanti tetap akan diadakan walaupun terdapat beberapa pihak yang tidak menghormati Perlembagaan yang membenarkan hak untuk berhimpun secara aman. Kumpulan yang membantah ini ternyata dari kumpulan yang tidak bertamaddun dan ketinggalan zaman.

Peliknya, yang tidak menghormati Perlembagaan Negara itu pula membuat laporan Polis sedangkan Penganjur BERSIH sekadar memohon kerjasama pihak Polis bagi memantau perhimpunan tersebut agar dapat dijalankan dengan baik. Sebenarnya tiada sebab untuk mereka menghalang rakyat dari berhimpun secara aman kerana sudah terlalu banyak perhimpunan yang telah diadakan dapat dijalankan dengan baik dan lancar KECUALI ada provokasi dari pihak-pihak tertentu samada dari orang awam atau pihak keselamatan sendiri.

Rakyat Malaysia bukan rakyat yang suka merusuh tidak tentu hala. Jika rakyat Malaysia bersikap sedemikian, saya percaya kerajaan yang ada sekarang sudah lama berkubur. Negara kita mungkin kacau bilau sejak dari dahulu lagi. Alhamdulillah, rakyat kita masih waras berfikir dan kita berpolitik ada hadnya, walaupun mereka sekarang bermain dengan politik jijik dan lucah.

Sehubungan itu, tiada sebab mengapa Perhimpunan BERSIH tidak boleh dilakukan di dalam keadaan aman dan terkawal. Jika ada mana-mana pihak samada dari PERKASA, Persatuan Silat, NGO, Pemuda Umno atau sebagainya yang awal-awal lagi memberi amaran kepada BERSIH agar tidak mengadakan perhimpunan ini, mudah bagi kita mengetahui siapakah orangnya yang mahu kekecohan berlaku pada perhimpunan itu nanti. BERSIH tidak mencari musuh, tetapi jika bertemu BERSIH tidak mungkin lari./pkr pahang

Friday, June 10, 2011

ZUL KULIM MEREPEK LAGI....

 


Oleh: WFAUZDIN NS
ADA orang marah bila aku menulis atau mengulas isu yang dibangkitkan oleh Zul Kulim yang sinonim dengan nama firaun besar ini. Tetapi bagi aku, selagi Zul Kulim ini boleh tunjuk sikap kurang ajar atau loyar buruk kalau pun tidak bodoh, aku juga mahu bersaing dengannya.

Seorang rakan telah mengulas juga tentang isu Zul Kulim yang menjadi MP Kulim Bandar Baru atas tiket PKR itu. Baca saja di sini. Jenis muka yang tidak tahu malu seperti Zul Kulim ini memang layak digelar `bangsat politik'. `Kebangsatan' beliau semakin menjadi apabila PAS berjaya adakan Muktamarnya tanpa berlaku sebarang kekecohan, dan bertambah gila Zul Kulim memikirkan bagaimana abang Mat Sabu boleh menjadi Timbalan Presiden PAS.

Mungkin terfikir di kepala otak Zul Kulim ini betapa selama beliau berada di dalam PAS dulu, beliau yang sentiasa berkopiah dan berlagak ustaz ini tidak pun mempunyai keupayaan seperti Mat Sabu. Usahkan mahu bertanding jawatan seperti Mat Sabu, untuk menjadi calon pilihanraya pun tak pandang, sedangkan beliau mungkin perasan beliau lebih `ustaz' dari Mat Sabu.

Baru-baru ini hujah Zul Kulim bahawa PAS kini dijangkiti oleh `Anwarisme'. Kununnya bila golongan Ulamak tidak berada di jawatan Timbalan Presiden PAS dan juga Naib Presiden, maka itu bukti PAS ada `Anwarisme'. Itulah standard Zul Kulim di dalam politik. Kepala otak beliau sentiasa memikirkan nama `Anwar...Anwar dan Anwar'. Katakan lah jika Us Tuan Ibrahim Tuan Man atau Us Nasha yang menang, Zul Kulim ini tetap akan sebut nama `Anwar' juga, beliau akan berkata, "Lihat, Ahli-ahli PAS memilih golongan Ulamak dan pengaruh Anwar tiada di dalam PAS". Apa kena mengena Anwar dengan PAS?

Jika dahulu Us Nasha menang, PAS tetap bersama PR. Jadi, hujah Zul Kulim yang pandai-pandai mengandaikan orang itu orang ini geng Anwar adalah hujah dari kepala otak yang busuk hati. Beliau akan tahu nasibnya selepas PRU akan datang. Zul Kulim kita campakkan ke lubang `dubur Saiful atau Eskay' bintang pujaan beliau sekarang./wfauzdin.blogspot.com

Tuesday, June 7, 2011

MAT SABU BAKAL BERDEPAN IBRAHIM AL KATAKI DI PASIR MAS ?

Belek punya belek, aku rasa orang yang paling sesuai untuk berdepan dengan raja katak Pasir Mas Berahim Ali di dalam PRU akan datang tak lain tak bukan adalah Mat Sabu.  Tokoh yang baru memenangi jawatan Timbalan Presiden PAS ini sepatutnya diraikan di Pasir Mas dengan upacara `mengkebumikan' raja segala katak yang masih bertenggek di atas kerusi ihsan PAS itu.

Batu bertemu buku dengan ruas.  sebenarnya letak sesiapa pun hatta disarungkan bendera PAS pada buah nangka pun pasti boleh melingkupkan raja katak yang tak sedar diri itu.  Tetapi, kita mahu raikan kemenangan Mat Sabu sebagai Timbalan Presiden PAS secara meriah di Pasir Mas, justeru itu kita boleh mengambil kesempatan ketika PRU ke 13 nanti.
Al kataki

Aku rasa Mursyidul Am PAS tiada masalah untuk meletakkan Mat Sabu di situ.  Samada raja katak itu akan terkencing-kencing lari cari tempat selamat, kita lihat nanti.  Mahu cari tempat selamat kat mana lagi yang boleh menyambung nyawa raja katak?  Tiada tempat lain, pasti raja katak akan cari tempat yang ramai penduduknya Melayu bersongkok tinggi dan berotak berjambul.  Itu pun kalau parti KITA mahu mengalah dan beri laluan pada raja katak.  Jika tak, elok raja katak tak payah bertanding saja untuk mengelakkan malu jika hilang wang deposit.