Wednesday, June 15, 2011

`PANDI KUTTI' TAK TAHU BEZA ROGOL DAN ZINA

Aku ada baca satu artikel berkenaan akhbar laknat Utusan yang menghina hukum Islam.  Baca di sini.  Aku pun bukan alim sangat, tapi tak sampailah ke peringkat bangang nak mampus seperti Utusan tu.

Siar gambar kartun semata-mata nak persenda hukum Allah?  Aku rasa aku ni paling jahil dalam agama, tapi bila tengok Utusan tu buat kartun macam tu, rupa-rupanya ada lagi yang lebih bangang.  Bila aku baca artikel tersebut, ada pulak pencacai-pencacai Utusan yang komen, Utusan tak salah pasal memang betul, katanya.  Pencacai tu kata, macam mana nak cari 4 saksi dalam kes rogol?

Tengok, betapa bangangnya puak tu.  Sama bangang dengan Utusan.  Jadi, Si Bangang buat cerita, si tolol pun percaya.  Mereka tak tau nak beza rogol dengan zina.  Bayangkan betapa bengapnya otak mereka.  Dalam Islam,. hukum kes rogol tak sama dengan kes zina.  Sebab itu dalam Islam, ada hukum Takzir dan ada juga yang melibatkan hudud, termasuk Qisas.  Kes rogol akan dihukum takzir sahaja dan tak perlu 4 orang saksi.  

Sebab tu Islam suruh belajar agama.  Kalau hari-hari dok tengok AF je, sampai mampus jadi bodoh pastu nak tunjuk pandai.  Tu pasal fitnah berleluasa pasal puak-puak jahil ni la.

Aku cadangkan agar JAKIM ke, atau mana-mana badan dakwah adakan program pengajian agama khusus buat kakitangan Utusan atau TV 3 suku.  Kita kena tolong mereka sebelum mereka ditanam dalam tanah.  Kesihan pada mereka sebab dunia dah nak kiamat, nak beza rogol dengan zina pun tak tau.  

No comments:

Post a Comment