Thursday, February 3, 2011

TUA KUTUK TAK SEDAR DIRI NAK DEBAT DENGAN NIK AZIZ ?

Semalam aku tengok ada seorang tua kununnya ulamak, tetapi aku tengok cam `ular dalam semak' atau `ularmak' je gayanya.  Dia muncul kat TV kununnya cabar Nik Aziz berdebat.  Lepas tu hasut Majlis Fatwa keluarkan fatwa tentang Nik Aziz kata sesiapa yang tidak sokong PAS, mereka tu puak Jahiliyyah.  Marah betul pencacai tu kat Nik Aziz.

Pencacai tua tu lah yang berperangai gila babi semasa Nik Aziz berkunjung ke sebuah rumah di Galas dulu.  Dalam rumah orang pun si tua ni nak tunjuk gedebe kat Nik Aziz.  Jenis muka `pantat kuali' bak kata orang Kelate.  Rupa cam tu nak berdebat dengan Nik Aziz?  Tak payah dengan Nik Aziz, dengan bebudak sekolah pondok biasa je orang tua ni akan meroyan.

Pasal apa nak suruh Majlis Fatwa buat hukum atas apa yang Nik Aziz cakap?  Apa yang salah dengan kenyataan Nik Aziz?  Kenapa tak suruh Majlis Fatwa beri hukum pemimpin parti Umno yang melarang hudud dilaksanakan di Kelantan?  Kenapa tak suruh Majlis Fatwa beri hukum Kerajaan Pusat yang meluluskan lesen judi terbesar di Genting?  Buta ke mata si tua ni?

Sebelum beliau kata PAS tak betul, sila semak dasar parti PAS dan bandingkan dengan dasar parti Umno.  Letak Al-Quran di tengah-tengah dan bandingkan parti mana yang lebih mengikut Al-Quran.  Baru tahu parti mana satu yang sesat dan golongan mana satu yang Jahiliyyah. 

Sebenarnya si tua itu terasa dia termasuk dalam golongan Jahiliyyah.  Tu pasal dia marah sangat kat Nik Aziz.  Dasar tua kutuk tak sedar diri....

No comments:

Post a Comment