Saturday, February 5, 2011

AKU TENGOK MUKA ORANG TUA `KASYAF' ITU KEPALANYA ADA TANDUK

Aku pun baca cerita kisah orang tua dari Kelantan yang mengaku ulamak veteren UmApco.  Nama dia Mat Nor, kununnya cabar tok guru Nik Aziz berdebat.  Sebelum ni orang tua ni pernah mengaku ada `Kasyaf' dapat tengok tangan tok guru Nik Aziz adalah tangan Syaitan.  Dah macam Ayah Pin pulak perangai orang tua bangang dan gila ni.

Baru ni, dia keluar kat depan TV dengan egonya mencabar tok guru Nik Aziz berdebat.  Bila aku tengok muka dia kat TV masa tu, aku nampak atas kepala dia ada tanduk.  Aku pun `kasyaf'' gak le....dia ingat dia sorang je ``kasyaf'?  

Aku fikit tak payah la orang tua nyanyuk ni menyibuk nak berdebat dengan tok guru.  Dia tu baca ayat Al-Quran pun aku dengar macam `maklap' (Muallaf) tua yang takde gigi.  Setakat nak berdebat nak mengampu Najib bos dia yang penakut berdebat tu baik tak payah.  Buang masa je.  Baik dia berdebat dengan anak murid di pondok sebelah rumah tok guru Nik Aziz tu je.  Itu pun kena cari anak murid yang paling bangang sekali untuk berdebat dengan orang tua kemaruk ni.
Mana Jamil Khir?  Mana para-para Mufti?  Mana Mashitah?  Us Firdaus mana?  Takkan nak wakilkan kepada orang tua nyanyuk ni untuk berdebat?  Korang buat apa?  Makan gaji buta?  Tak mahu cover Najib dengan bik Rosmah ke?  Kesianm la sikit kat orang tua sekor tu....

No comments:

Post a Comment