Saturday, January 7, 2012

PAKAR MOTIVASI YANG BANGSAT

Bangsat sungguh Pakar Motivasi bernama Hassan ini.  Kalau mahu join Umporno atau terasa hidup sudah susah akibat masalah kewangan sekalipun, janganlah menjadi manusia sebangsat itu.

Sebangsat-bangsat manusia adalah mereka yang mementingkan diri sendiri dan tidak mempedulikan nasib orang lain.  Ini lah watak Hassan.  Bayangkan, jika anak Hassan ini dirogol serta dicampakkan orang di tepi longkang, atau dipukul orang, atau diragut orang mahupun didapati pengsan di tepi jalan, adakah tergamak kita mahu membiarkannya? 

Jika tanya pada aku, aku akan biarkan saja kerana aku takut bapak budak ini akan marah dan herdik aku kerana mencampuri urusan peribadi anaknya itu.  Pelik aku, semakin tinggi belajar semakin bodoh dan bengap dan lebih malang lagi berpura-pura pula sebagai pejuang akidah.  Kita nak beritahu Hassan, sekuat mana pun akidah kamu tetapi jika suka melihat kezaliman di depan mata tanpa berbuat apa-apa lebih baik tidak terus mempunyai akidah.

Bagi aku Hassan Ali ini sampah sarap yang bernajis.  Elok saja dibuang jauh-jauh dai nuka buni ini kerana bumi ciptaan Allah ini tidak redha manusia seperti Hassan Ali yang ego, sombong dan bongkak.

No comments:

Post a Comment