Saturday, January 22, 2011

Tok Imam Yang Sokong Umno Lagi Teruk Dari Aku....


Aku ni bukan la baik sangat.  Ramai orang Umnongok dok kata mereka tak mahu sokong PAS pasal ramai ahli dan penyokong PAS pun jahat.  Ada yang kaki judi, arak, perempuan, rempit dan macam-macam lagi.  Kununnya sebab tu mereka tak mahu sokong PAS.

Abis tu, aku tanya mereka sokong parti mana?  Mereka jawab sebab tu la mereka sokong Umno.  Cehhh...nak muntah aku dengar mereka jawab camtu.  Aku tanya, orang-orang Umno takde ke yang kaki arak, judi, rempit dan semua tu?  Aku cakap, walaupun aku bukan dari kategori ustaz, kira teruk gak la tapi sekurang-kurangnya aku sokong orang nak buat baik.  Aku sokong parti yang mahu tegakkan Islam....

Puak-puak tu, dah la perangai cam setan sokong pulak parti yang tentang hukum Islam.  Yang lawan hukum Islam ni perangai Setan gak la.  Kalau kita tak boleh nak berubah jadi baik, paling kurang pun sokonglah puak yang nak berbuat baik.....

Aku pelik, Tok-Tok Imam yang kuat Sembahyang tu boleh sokong Umno.,..sebab apa?  Sebab mereka tak tahu dan tak kenal perangai Umno...Sian mereka....Ada jugak yang tau siapa Umno tu, tapi sebab takut elaun hilang..sokong gak la....Kalau camtu, taraf dia lagi teruk dari aku... 

No comments:

Post a Comment